دوره 3، شماره 1 - ( 3-1396 )                   جلد 3 شماره 1 صفحات 36-42 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دانشکده بهداشت
چکیده:   (104 مشاهده)

چکیده

سابقه و هدف: پارامترهای زیادی بر روی میزان مواجهه رانندگان اتوبوس با صدا تاثیر می گذارد که می توان به نوع اتوبوس، نوع سوخت، عمر اتوبوس و سرعت اتوبوس اشاره نمود. هدف از این مطالعه مدل سازی میزان مواجهه رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی شهر تهران با صدا به روش شبکه عصبی می باشد.

مواد و روش ها:  تراز صدا در 90 اتوبوس که در 3 گروه مجزا (1) 30 اتوبوس ایکاروس (2) 30 اتوبوس مان (3) 30 اتوبوس شهاب قرار داشتند و به صورت تصادفی انتخاب گردیده بودند اندازه گیری گردید. نتایج حاصل از اندازه گیریها و پارامترهای نوع اتوبوس، عمر اتوبوس و مدت زمان کار رانندگان به وسیله آنالیز شبکه عصبی مدل سازی گردید.

یافته ها: از پارامترهای مورد بررسی، عمر اتوبوس ها بیشترین اهمیت (700/0) را در میزان مواجهه رانندگان با صدا داشتند. بعد از عمر اتوبوس، محل قرارگیری موتور (174/0) و مدت زمان کار رانندگان (125/0) به ترتیب در میزان مواجهه رانندگان با صدا نقش داشتند.

نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان می دهد که عمر اتوبوس و محل قرارگیری موتور از فاکتورهای تاثیر گذار بر شدت مواجهه رانندگان با صدا می باشد که مشابه با نتایج مطالعات  پیشین در این زمینه می باشد.

متن کامل [PDF 433 kb]   (33 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۸/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۶/۲/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۸